Verslag afgelopen week - Reisverslag uit Ghanzi, Botswana van Betty Hartog - WaarBenJij.nu Verslag afgelopen week - Reisverslag uit Ghanzi, Botswana van Betty Hartog - WaarBenJij.nu

Verslag afgelopen week

Door: Betty den Hartog

Blijf op de hoogte en volg Betty

10 Augustus 2014 | Botswana, Ghanzi

Deze week was onze manager vanaf zaterdagmiddag tot dinsdagavond naar Maun.
Onduidelijk was wat we moesten doen.
Dat betekende veel gamedrive 'smorgens en 'savonds. Vogelspotting en veel wachten en nietsdoen.
Hans heeft de tijd gedood met het oefenen van LTS-activiteiten van vroeger, zoals handgrepen vervangen van keukengerei en het maken van een handvat van een hoorn aan een mes.
Verder moest onze manager gaan jagen woensdagochtend op een wildebeest. Dat werd geschoten en vervolgens geslacht. Het beste deel hebben wij gegeten, ja ook ik! De rest was voor de dieren die we hier binnen de linefences hebben.
Donderdag gingen we nesten van gieren opsporen en vastleggen met de gps. Ben je net op weg daarvoor, is het apparaat niet opgeladen. Kun je weer terug.
Vooruit denken zit hier niet in het systeem, dus het is veel wachten.
Je niet druk maken en relaxen. En toch gaat de dag nog snel voorbij. Om half 7 is het donker en om half 7 'smorgens heb je weer licht.
Hans was donderdag behoorlijk off. Waarschijnlijk waten zijn duizelingen het gevolg van het niet dragen van zijn gehoorapparaten. Dat hopen we maar. Het gaat elke dag nu weer beter.
Gisteren hebben we de vogeldrinkplaats afgerond. Daarvoor moesten er stenen uit de linecage van Sirga de leeuw worden gehaald. Sirga was met de manager wandelen!
Vandaag is de dag van de kontakten. Het is de enige dag om te mogen internetten.
Heb hier geleerd om foto's van hans'camera op IPad te krijgen, te kunnen bewerken en ook nog te kunnen versturen. Vind ikzelf best knap.
We hebben hier meer dan voldoende te eten, zeker gezien de goede kok die er is.
Er is alleen wat bier, wijn of frisdrank te koop. Het water wordt opgepompt en dat drinken wij ook.
Volgende keer hoop ik de blog weer aan te kunnen vullen
Ik ben blij dat mijn moeder haar 89e verjaardag heeft kunnen vieren en dat het wat beter met haar gaat, ook al is het wisselend.

Hierbij onze hartelijke groeten

Betty en Hans

• 11 Augustus 2014 - 15:10

Sjany:

Hoi Betty,

Super om te horen en zien hoe het jullie vergaat. Mooie foto's joh! Ik vind het ook super knap dat je geleerd
    hebt hoe er mee om te gaan en ze te verwerken. Wij hadden op vakantie niet zoveel internet en had dus niet op" Waar ben je nu gekeken"" . Onze vakantie was niet zo spectaculair;-) maar ja kunt ook niet alles hebben. We hebben lekker gewandeld en genoten van het gewone leven in rust. Beterschap voor Hans en alle goeds voor jou en allen die je lief zijn. Groeten van Sjany

• 11 Augustus 2014 - 15:16

Hilda Den Hartog:

Hallo Hans en Betty,
    Ik vind het knap van jullie, zeker van jou Betty. Het is toch allemaal heel anders dan jij gewend bent. Zo precies en gestructureerd als jij en dan je zo aanpassen. Super hoor! Veel plezier en groetjes

• 12 Augustus 2014 - 22:47

Ellen Plooi:

Hallo ome Hans en tante Betty wat is het toch leuk om wat van jullie te horen. Ook voor mijn ouders zo kan ik ze een beetje op te hoogte houden.Knap hoor wat jullie allemaal daar doen.Het zal niet altijd mee vallen. Hopelijk gaat het wat beter met Ome Hans. Maar nog heel veel plezier en groetjes

• 13 Augustus 2014 - 20:26

Kees Keppel:

Hoi Hans & Betty,

Met enige jalousie lees ik van jullie avonturen in Afrika. En dan te bedenken dat jullie nog aan het begin staan van jullie reis.
    Ondertussen fiets ik hier eenzaam en alleen door de Alblasserwaard. Op zoek naar een verdwaalde Grutto.... Niet te vinden natuurlijk, zijn allemaal vertrokken naar Afrika. En moet ik het doen met een Kievit of Ooievaar. Overigens maken ook die laatsten aanstalten om naar jullie te vertrekken. Of dat jullie al niet genoeg hebben om te zien en beleven... Maar goed, het is jullie gegund. En onthoud; Herinneringen voor later moet je nu maken!

Met vriendelijke groet, Kees Keppel.

• 24 Augustus 2014 - 20:37

Annie Versluis:

Zo leer je nog elke dag wat, jullie vermaken je wel, dat begrijp ik, groeten uit Ameide.