Eerste week modisa - Reisverslag uit Ghanzi, Botswana van Betty Hartog - WaarBenJij.nu Eerste week modisa - Reisverslag uit Ghanzi, Botswana van Betty Hartog - WaarBenJij.nu

Eerste week modisa

Door: Betty, Hans

Blijf op de hoogte en volg Betty

27 Juli 2014 | Botswana, Ghanzi

Na maandag eerst rondleiding over kamp. Verspreid staande tentjes met smalle zandpaadjes er naar toe. Douches en toiletten in openlucht met tentzeil erom heen. Alleen koud water. Br, br.
Primitief, twee tafels in het zand met houten banken en dak erboven van tentzeil. Alsof je in de Drunense Duinen zit.
Buiten kamp laag struikgewas met hier en daar iets hogere boompjes. En uiteraard plaatsen voor kampvuur met stenen erom heen om te zitten.
Na onze eerste nacht op ons matrasje zonder slaapzak maar wel ander beddengoed, na goede nachtrust, kunnen we nu hopelijk aan de slag. We kunnen niet wachten.
Op dinsdag en alle overige dagen na het ontbijt ( altijd of pap of muesli met melk) aan de slag.
Je kunt kiezen uit de diverse activiteiten wat je 'smorgens en wat je 'smiddags wilt doen.
We hebben o.a. ringaanwijzerbordjes beschreven, uitgekerfd en ingebrand en daarna ge-olied.
Verder dient er vlees heel fijn te worden gesneden voor de wild dog puppies.
Er zijn er nog 8 over. Die worden ge-isoleerd grootgebracht omdat de volwassen honden ze zouden opeten.
Wel dienen ze elke drie uur te worden gevoed.
Er zijn ook leeuwen en luipaarden die worden gevoerd en daarvoor worden ezels geslacht.
Buiten de activiteiten ben je vrij en kun je de was doen met koud water bijv.