Weer week voorbij - Reisverslag uit Ghanzi, Botswana van Betty Hartog - WaarBenJij.nu Weer week voorbij - Reisverslag uit Ghanzi, Botswana van Betty Hartog - WaarBenJij.nu

Weer week voorbij

Door: Betty den Hartog

Blijf op de hoogte en volg Betty

24 Augustus 2014 | Botswana, Ghanzi

Maar weer opnieuw gestart. Blog geschreven, ben ik alles kwijt!
Zondag is de dag van het familiebezoek en hier van de familiekontakten. Omdat niemand nu kontakt met elkaar zoekt, kunnen we alleen op zondag internetten. Tenzij er sprake is van nood, dak mag je naar de office.
Vorige week zondag kontakt met de kinders. Alles oké.
Margot heeft de koffers al gepakt voor vrijdag, voor de reis naar Namibie. Helaas missen we elkaar. Ze zijn net weer terug als wij daar aankomen.
Verder niet veel gedaan, wat handwas.
We kregen op het kamp bezoek van een familie met een kind uit IJsselstein. Zij hadden nog 11 dagen van hun 3 maanden-rondreis door Namibie en Botswana. Wat is de wereld toch klein.
Maandagochtend om half 7 al gamedrive. We hebben veel gezien, zoals zebra, wildebeest, hartebeest, springbok, ook met jonkie, impala, gemsbok en jakhals. Het was heel leuk. Omstreeks 10 uur weer terug.
We hebben daarna aan Sirga's fench gewerkt. Daar gaat een extra laag gaas omheen.
Daarnaast vanmiddag afscheid genomen van Cathy uit New York.
Ina uit Duitsland, die hier vorig jaar ook al was, is weer gearriveerd.
We hebben ook nogal wat kontakt met Jürgen en Irina, een filmersechtpaar uit Maun. Ze maken een film over wildlife met daarin het leven van Sirga, de leeuw verwerkt, die nu 2,5 jaar oud is.
Ook dinsdag aan de fench gewerkt. Toen ik daar dinsdag aankwam, moest ik kontakt met het thuisfront zoeken. Ik dacht meteen aan mijn moeder. Het bleek dat onze schoonzus Corrie was overleden. De kinderen zullen de condoleances gaan overbrengen.
Vanavond zijn we met de car bij de leeuwen in het veld geweest. Dat is zeer bijzonder als je zo dicht bij de leeuwen bent en foto's kunt nemen. Het is magnifiek om te zien.
Iedereen maakt zich druk om mijn been. Shawadee wil de hechtingen niet verwijderen omdat er geen steriel materiaal is en de wond was ontstoken. Het zag namelijk rood. Ze adviseerde weer naar de dokter in Ghanzi om het te laten openen. Ik voelde er niet veel voor. Ik heb geen pijn en het gloeit niet en is niet glanzend. Ik denk dat het gewoon zijn tijd nodig heeft.
Volgens de manager doet de dokter niets. Hij geeft alleen antibiotica pillen. Die zal hij meebrengen.
Hij ging woensdag naar Ghanzi om hout aan te schaffen voor een eetkamervloer.
Hans, Kevin en Ludde hebben grondpalen aangebracht. Ondertussen hebben wij de reststukjes ijzerdraad opgeruimd bij de fench, zodat Sigra zich niet kan bezeren..
De manager bracht hout mee en voor mij antibiotica pillen en antibiotica zalf. De kosten? Wel 75 pula, ongeveer €7,50.
Overdag kregen we ook bezoek van Engelsen. Vader met twee dochters, die autopech hadden. Getracht om auto te repareren. Niet gelukt. Wel hadden we veel last ervan dat steeds getracht werd om de auto te starten. We zaten namelijk bij de waterplaats om de dieren bij het drinken te spotten. Die lieten zich niet echt zien daardoor. Besloten werd dan ook om een gamedrive te starten na een uur. Niet veel gezien. Alleen een haas! Wist niet eens dat die hier waren.
De zandslangen zijn er nog steeds. Ze zijn ongevaarlijk al willen anderen nog wel eens wat schrikachtig doen. Er is zelfs een hol met jonge zandslangen.

  • 24 Augustus 2014 - 12:47

    Wil:

    Hoi Betty en Ome Hans,

    leuk om te lezen, al die verhalen!
    Ik kwam Merlinde bij de Coop tegen, dus ik vroeg hoe het met jullie was!
    Toen heeft ze me de blog doorgemaild, zo zie je maar, de wereld is echt klein.
    Ik ben net terug van fietsvakantie in Oostenrijk!
    Was leuk, wel koud en nat. Maar een hele leuke groep, dus dat is wel zo fijn, goede fietsen, Ebike, wat een verwennerij.
    Deze week weer werken,
    groetjes van |Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Botswana, Ghanzi

Betty

Actief sinds 16 Juli 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 16396

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 14 November 2014

Olifantenproject Namibië

17 Juli 2014 - 14 September 2014

Modisa project Botswana

Landen bezocht: