Vervolg echte werkweek - Reisverslag uit Ghanzi, Botswana van Betty Hartog - WaarBenJij.nu Vervolg echte werkweek - Reisverslag uit Ghanzi, Botswana van Betty Hartog - WaarBenJij.nu

Vervolg echte werkweek

Door: Betty den Hartog

Blijf op de hoogte en volg Betty

31 Augustus 2014 | Botswana, Ghanzi

Dit zware hout moet met met vereende krachten op de trekkerkar worden getild. Daarna op naar de verblijven van de luipaarden.
De twee moeten eerst worden opgesloten waarna we de verblijven inkunnen. Allereerst die ontdoen van oude botten en uitwerpselen. Daarna hout afladen, puh, en door smalle gaasdeurruimte het hout binnen verblijven zien te krijgen. Toen waren we er nog niet. Het hout moest worden gestapeld en rechtop worden gezet. Daartoe kuil gegraven en flinke boomstam rechtop en andere weer daar tegenaan. Dit is nodig om de luipaarden speelterrein te geven zodat ze kunnen klimmen. Zwaar werk, nog nooit zoveel water gedronken. Ook, gezien het weer.
Na dit werk de giftige slang, die bij de verblijven van de "wilddogpuppies" was gevangen weer elders uitgezet. Deze was niet zo fors als die van vorige week.
'sAvonds hebben we het zitten bij de waterhole om het spotten van dieren die komen drinken, aan ons voorbij laten gaan.
Woensdagochtend namelijk al om 5.15 op om om 6.00 uur zonsopkomst elders te gaan bewonderen. Bij de vliegstrip toen heel grote kudde impala gespot. Het blijft indrukwekkend.
De zonsopkomst was magnifiek en de zon is dan zo scherp, het verblindt je ogen!
Later is de tent van de manager helemaal leeggehaald. Die verhuist naar een andere tent. De planken hiervan worden gebruikt voor de eetkamervloer.
Zoals gewoonlijk op woensdagmiddag weer twee zieke ezels geslacht. Ik help mee door wat poten vast te houden. Dus niet echt! Het slachten o.a. door Hans was in een sneltreinvaart gebeurd, zo'n kleine 3 kwartier.
De liefhebbers konden later met de gamedrivecar het leeuwengebied in. Je kunt dan prachtige foto's maken en het tafereel aanschouwen van dichtbij als van buitenaf de delen ezel over het hek worden gegooid. De leeuwen vechten om hun prooi en lopen gelijk er mee weg, om op rustig plekje hun prooi te verorberen.
Later douche genomen, koud water, br. Br. , maar later toch wel eraan gewend. Op tijd naar bed. Moe, gisteren te lang liggen lezen op bed!

• 31 Augustus 2014 - 12:18

Annie Versluis:

Goedemiddag,
    Leuk jullie berichten te lezen, een hele belevenis, je moet wel van alles aanpakken, zoals slachten en uitmesten, maar dat je de dieren van zo dichtbij kan gadeslaan is ook wel bijzonder.
    We wensen jullie een goede tijd daar, en de groeten heb ik overgebracht en we gaan morgen weer beginnen. Succes! Annie V.