Echte werkweek - Reisverslag uit Ghanzi, Botswana van Betty Hartog - WaarBenJij.nu Echte werkweek - Reisverslag uit Ghanzi, Botswana van Betty Hartog - WaarBenJij.nu

Echte werkweek

Door: Betty den Hartog

Blijf op de hoogte en volg Betty

31 Augustus 2014 | Botswana, Ghanzi

Vorige week zondag kontakt met Richard en Fabian en Sanne. Richard had een verrassing. Hij had Face- time kontakt gelegd met ons bij onze schoonzus Paula. Zo ver bij elkaar vandaan en toch elkaar kunnen zien en spreken. De techniek staat voor niets!
Het waren helaas droevige berichten. We wensen iedereen daarom veel sterkte in moeilijke tijden.
Margot houdt via E-mail kontakt. Zij genieten van alles in Namibie
Jaloers op de rode duinen, de Sossuvlei!
Hoewel, we hebben hier ook niet te klagen. De natuur is gevarieerd. Sommige plaatsen zijn nu gekleurd met gele of witte bloesem, andere vertonen alleen wat beginnend groen. Overal vind je wel struiken en bomen met rechte kleine of grotere doornen of zelfs winkelhaakdoornen.
Deze week hebben we heel koude nachten gehad. In de ochtend ook behoorlijk koud. Na 9.30 uur begint het beter te worden en wordt het weer kortebroeken- en kortemouwenweer.
Het is wisselend met de wind. Als die er is is het ook frisser. Dat betekent als je met de auto weggaat je altijd een deken meeneemt als je verwacht voor 9.30 in de auto te zitten of na 17.00 uur.
De week begon aanvankelijk rustig. Zoals gewoonlijk omdat op maandag er vrijwilligers weggaan en weer nieuwe komen. Er gingen er twee weg en twee terug. Caroliene en Julie vertrokken en Jeffrey en Dan uit Florida kwamen. Nu hebben we gedurende 10 dagen een arts in ons midden.
In de ochtend was er nog een Sirga walk. We mochten niet mee omdat de filmregisseur tracht te filmen dat Sirga op een prooi jaagt en die te pakken krijgt en hopelijk verslindt.
Rond lunchtijd kwam de bushman zeggen dat ze een ockupine hadden gevangen. We konden gaan kijken. Later is het dier weer uitgezet en gingen we elders kijken of het dier activiteiten ging vertonen tegen zonsondergang. Hebben wel meer dan uur zitten wachten maar uiteindelijk ging het toch lopen. Bijzonder. Is soort heel groot stekelvarken met flinke pennen!
Dinsdag om 6.10 op voor bushwalk om 7.00 uur. Paar uur gelopen. Hebben elandengroep van ongeveer 17 exemplaren gespot, gevolgd door 2 zebra's. Hans heeft gebitsgedeelte van onbekend dier (kan van alles zijn) gevonden. Voor thuis voor een windwijzer!
Om 13.00 uur begon de WERK-week. We gingen naar een plek om heel dikke takken, c.q. dunne boomstammen te zagen.

• 31 Augustus 2014 - 11:58

Sjany:

17 elanden SUPER
    Gijs vertelt me net dat het iets andere elanden zijn als in het Hoge Noorden van Europa ;-)
    Maar het blijft een mooi en indrukwekkend gezicht.
    Laat die arts even naar je been kijken, die heeft vast wel wat steriels bij zich.
    Wij vermaken ons ook, het is nu feestweek in Meerkerk.
    Termei krijgt er flink van langs in het krantje van het Goksyndicaat Meerkerk ;-)

Blijven genieten, groeten, Sjany