Reis Utrecht-Maun (Botswana) - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Betty Hartog - WaarBenJij.nu Reis Utrecht-Maun (Botswana) - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Betty Hartog - WaarBenJij.nu

Reis Utrecht-Maun (Botswana)

Door: Betty en Hans den Hartog

Blijf op de hoogte en volg Betty

17 Juli 2014 | Namibië, Windhoek

Afgezet op Utrecht Centraal. Nu begint het echt. Om 11 uur met de trein mee naar Frankfurt. Met een vertraging van 3 kwartier gearriveerd. Uiteindelijk om 4 uur daar waar we om 20.10 de lucht ingaan op weg naar Windhoek in Namibie.
Tijd ging snel voorbij en iets later inderdaad de lucht in.
Genoeg te eten en te drinken in vliegtuig. Ondanks onze plaatsen had ik weinig beenruimte en was het moeilijk om te slapen in het vliegtuig. Ook werkte de audio niet naar behoren. Alla, er zal wel meer moeten worden geïmproviseerd de komende tijd.
Uiteindelijk in Windhoek om 5.30 maar in Namibie was het 4.30.
Met een kale, kille hal in deze uren en later naar buiten voor de zon en lproberen te slapen op betonnen banken, was het een hele zit.
Om 13.50 uur in 37-persoonsvliegtuigje naar Maun.
Deze vlucht maakt echter, buiten ons medeweten, een tussenstop in Zimbabwe, vliegveld Victoria Falls. Van de Falls kregen we niet veel te zien.
Na 3 kwartier op weg naar onze eindstop. We arriveerden om 17.45uur. Aangezien we in Windhoek onze koffers niet opnieuw mochten inchecken, hield Hans zijn hart vast of die wel met ons in Maun zouden arriveren. Het was me in Windhoek verzekerd dat dat het geval zou zijn.
Spannend, doch hoera, ze waren meegekomen.
Op weg naar de taxi die ons zou afhalen. Helaas, geen taxi.
Een vriendelijke dame heeft gebeld en een klein kwartier later was de chauffeur er. Hij was een dag eerder geweest, maar toen was er niemand. Communicatiefoutje!
Hij heeft ons bij de lodge gebracht waar we om 19.00uur waren.